Dr. Schultheisz Judit által kidolgozott és a Gézengúz Alapítvány szakembereinek közreműködésével folyamatosan továbbfejlesztett módszer újszülött kortól a családok rendelkezésére áll.

A terápia a víz előnyös fizikai, kémiai, pszichés hatásait használja ki. A vízben a felhajtóerő által könnyebben, szabadabban végezhetőek a mozgások. Az egész testet körbeölelő víz rengeteg taktilis és proprioceptív ingert nyújt a fejlődésben lévő idegrendszernek, ezáltal a szabályozó működés szervezésében támogatja a csecsemő idegrendszerét. Nem utolsó sorban a 36 fokos víz termikus hatásának köszönhetően a csecsemő izomtónusát kedvező hatások érik, mely a mozgásfejlődést is pozitívan érinti. Nem csak a nagymozgások fejlesztésében nyújt támogatást a terápia, hiszen már a kádas program során is adunk a gyermek életkorának megfelelő vizuális ingereket, gyakoroltatjuk vele a tekintetváltásokat, fixációkat, és a manipuláció fejlesztését is megkezdjük a könnyen megfogható, víz tetején úszó játékokkal. A mozgásokat mondókákkal, énekekkel kísérjük, egyszerű „vezényszavakat” adva segítjük a gyermeket a feladatok közti eligazodásban, ezáltal növeljük a gyermek biztonságérzetét a terápia során.

Két részből áll, így egészen újszölött kortól alkalmazható terápiás eljárás.

A Neuro-hidroterápia I.-Kádas programja elsősorban a perinatális idegrendszeri sérült, koraszülött, eltérő vagy veszélyeztetett fejlődésmenetű újszülöttek, csecsemők komplex ellátásának része. Ezektől eltérő esetekben is alkalmazható, például izomtónus eloszlási zavaroknál, ferde fejtartásnál, tartási aszimmetriáknál is. Nagyjából 5 hónapos korig alkalmazható.

A Kádas program sajátossága, hogy betanítást követően otthoni környezetben a szülők aktív részvételével zajlik a terápia, időszakos kontroll terápiákkal kiegészítve. Szükség esetén szárazföldi torna és a csecsemő manuális terápiákkal való ellátása is javasolt a Neuro-hidroterápia mellett.

A Neuro-hidroterápia II. 5 hónapos kortól medencében folytatódik, egyéni vagy csoportos formában, de továbbra is a szülő aktív részvételével. Az itt végzett feladatok továbbra is az egyensúlyfejlesztés, és a nagy- és finommozgások fejlesztését segítik elő, akár a csoportos helyzet kínálta motiváló hatással. A terápiás célok megvalósításában nagy hangsúly kapnak a diagnózisra adaptált korrekciós fogások és feladatok kivitelezése, de továbbra is nagy szerepet játszik a terápiában az élmények megélése a gyermekek, családok számára.